Fotboll?

Idag ska jag se IFK-GAIS på gamla Ullevi, känns lite skrämmande eftersom jag har fobi för stora folkmassor & det ska vara 17000 pers där :| Andra problemet är att jag är Gaisare men ska sitta & infiltrera IFK på deras klack istället pga min syster är IFK'are och hon fixar biljetter via hennes jobb som har dom som kund.
Fast ärligt så håller jag inte särskilt stenhårt på något lag så jag tänkte bara jubla när vem som helst lägger mål!

Längtar så till imorgon, då kommer jag hem igen. Är så kärlekskrank & kåt. Gief my man!

Träffade min lillebror i förrgår, han börjar bli stor, fyller för fan 16 år! Och har börjat gymnasiet, var nyss jag gick på gymnasiet ju... Men han kom inte in på någon "riktig" linje för han klarade inte betygen så bra i nian. Så tydligen behövde man inte ha fullständiga betyg för silversmede, så det går han nu. För att citera honom:
-Oh jag ska köpa guld skitbilligt och sen ska jag göra mitt eget värsta BLING!
Haha, han tror att han är ghetto, är med i ett gäng och hatar svennar (fast han är väl en själv?).

Hade en rolig konversation med honom förresten som jag nog måste dela med mig av:

Jag: Är det någon snygg tjej på din skola då?
Bror: Njae, finns en på praktiken, men jag tror hon är lesbisk..,
Jag: Jaha, varför tror du det?
Bror: Hon har liksom kort hår, bakåtvänd keps, killtröjor- såna jag vill ha, byxor med häng... kalsonger...
Jag: Haha okej ja hon kanske inte verkar jättehetro
Bror: Också snusar hon! Så tror jag hon har en tjej för hon går och boxar på en som heter Nettan jämt...
Jag: Eh hon verkar vara en butch ju, varför tycker du hon är snygg då?
Bror: Men hon har snyggt ansikte iaf...

Haha, hon verkar ju vara stereotypen för en flata, jag tror nog han kanske inte borde satsa på henne. (höhö "satsa på") Men det är kul att han inte faller för dom typiska blonda bimbosarna.
Sen klagade han på att det bara gick bönder i han skola "dom är ju från Lerum", eh Lerum ligger 20min från gbg med tåg, vet inte om jag skule kalla dem för bönder direkt. Men han tyckte det, de var bönder som bara brydde sig om moppar & avgasrör (?).
Men jag vet inte, ibland verkar de saker min bror säger inte så logiska. Som när han skulle beskriva dessa "bönder":

"Dom kan liksom bara snacka om moppar & avgasrör. Också ska dom ha fina kläder, men inte såna märkeskläder som jag, utan mer kostymer som Dolce Gabana. Så har dom liksom skejtstil, det är inte min stil"

??? Bönder i kostym a'la D.G fast skejtstil ???

Han är förvirrande ibland min bror, men väldigt underhållande. Han pratade även om en lärare som han kallar för "Bänga Bengt" och som han var säker på sniffade färg. För han luktade ju färg, fast så var han målare med...

Oh well.

Nu ska jag göra ett till försök att plugga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0