Ge er!

Ingen vidare dag idag. Men jag börjar med det positiva:
-Älsklingen fixade kräftor, potatis & ciabatta till middag. Det var gudomligt gott!

Och nu det negativa:
- Jag är sjuk.
- Jag är så trött på politik. Eller egentligen inte politik i sig, men vänsterungdommar som klumpar ihop Alliansen med SD och säger att det är blå politiks fel & nu kommer världen bli förstörd, folk som går till personangrepp mot sina medmänniskor för dom enligt dom röstat fel. Ja, jag är röd, men va fan, det finns värre saker just nu. Sveriges partier är alla relativt vänster i jämförelse med de flesta andra länder. Och vi har det inte så förjävla fruktansvärt dåligt som alla påstår.
Lägg energi mot det som verkligen hotar, främligsfientligheten, om det är någongång som röda & blå borde enas så är det väl ändå nu?
Jag är trött på att höra om att vi inte har det jämställt; det stämmer säkert till viss del men kvinnor är priviligierade i vissa områden, män i andra. Det behövs ändringar men det är inte katastrofalt illa så att vi behöver könskvotera in i företag istället för att gå utefter urval & lämplighet.
Jag är trött på att höra om klassklyftorna; de finns men de är inte de som är största orsaken till arbetslöshet & utanförskap.
Jag är trött på hatet.

Suck.

Kommentarer
Postat av: apan

väl rutet!

2010-09-21 @ 19:30:00
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0